HU
Magyar
HU
Magyar
GB
English
​EMASSZÁZS
Szakíts magadra időt!​
​EMASSZÁZS
Szakíts magadra időt!​
HU
Magyar
HU
Magyar
GB
English
HU
Magyar
HU
Magyar
GB
English
Példa cím
Kattints a módosításhoz
HU
Magyar
HU
Magyar
GB
English
​EMASSZÁZS
Szakíts magadra időt!​


Segítség otthonra! Ebben a videóban bemutatom, hogy hogyan tudjátok magatokat megmasszírozni a kritikusabb részeken, a nyaki és csuklyás izmokat.



Minden masszázs egyedi!

Ahogy minden ember más, így a masszőrök érintése és a masszázsok is egyediek! Vannak fogások, szemléletek, problémák, amik alapján feltételezhető lehetne, hogy ugyanazt kapjuk. Viszont, aki több helyen és masszőrnél járt már, nagyon jól tudja, hogy ez nincs így. Van egy bizonyos séma, de ugyanazt nem tudja adni két különböző masszőr, de akár ugyanaz masszőr sem tud egyezőt adni minden alkalommal. A masszírozott és a masszőr nem találkozik ugyanabban a lelkiállapotban, időben és a panasz mivolta (ha volt) is változhat. Az idők alatt minden szakmabelinek kialakul egy saját stílusa, ami nyilván függ attól is, hogy van e valamilyen problémája az őt megkeresőnek és függ attól is, hogy mi az a probléma. Mindenkinek mások az igényei, míg valakinek egy erősség már túl sok, addig másnak ugyanaz az erő simogatás, valaki szeretne beszélgetni közben, ilyen esetben sokat számít a megitélésben a masszőr közlékenysége, személyisége, amíg más pont az ellenkezőjére vágyik.



,,Akinek nincs ideje az egészségére, annak lesz ideje a betegségére."

Ez a kínai idézet arra hívja fel a figyelmet, hogy több időt fordítsunk az egészségünkre. Az első lépés mindig nehéz, pedig mégis milyen egyszerű. Ülőmunka a legrosszabb, ezt szerintem minden ebben dolgozó tudja. Ugyanis testünk mozgásra lett kitalálva. Nem kell nagy dolgokra gondolni, naponta legalább 30 perc séta vagy biciklizés. Ha ezek mégsem férnek bele valamiért a napi teendőinkbe, akkor már azzal sokat tehetünk, ha lift helyett lépcsőt használunk, munka közben felállunk kicsit és mozgunk, az izületeinket átmozgatjuk. Otthon pedig smr hengerezünk utána pedig lenyújtunk. Ez nem sok idő és ha csak 2-3 naponta csináljuk kezdetben, már az is nagyon sokat segít.


,, A mozgáshoz úgy közelíts, ahogy az élethez: lelkesedéssel, örömmel és hálával. Mert a mozgás az élet, az élet pedig a mozgás. Mindkettőtől azt kapod, amit beleteszel." Ron Fletcher

Testünknek az a legjobb, ha változatos mozgásokat végzünk, mert így kevesebb az esély van arra, hogy izomegyensúly megbomlás alakul ki. Azonban, ha olyan sportot űzünk, ami asszimetrikusan terhel, akkor fordítsunk különös gondot arra, hogy a megfelelő erőfeszítésekkel és nyújtásokkal kompenzáljuk a terhelést. Sajnos a kialakult izomegyensúly bomlás befolyásolja a testtartást, felborul a test statikája, megváltoznak a csontokra, izületekre eső terhelések, emiatt felgyorsul a porckopás, a meszesedés és a többi degeneratív folyamat, ami ahhoz vezet, hogy fájni kezd a derekunk, csípőnk, nyakunk, térdünk.


,, A lelki dolgokat a test megbosszulja." Herczeg Szonja

Stressz okozta kialakuló folyamatos feszesség hamarosan az adott terület anyagcseréjének romlásához, a távozni képtelen salakanyagok felhalmozódásához és állandósult fájdalmakhoz vezet. Hosszú távon törvényszerűen megbomlik az izomegyensúly, ez vonzza az izületek deformitását és még a csontok elmozdulását is, ezáltal különböző mozgásszervi betegségeink lesznek. Stressz miatti izomfájdalomra a legjobb gyógyszer a relaxáció, pihenés, az ,,énidő".



,,Minél jobban el tudsz csendesedni, annál többet hallasz meg." Ram Dass

Tudtad, hogy a relaxáció hatékonyabban és gyorsabban regenerálja a szervezetet és csendesíti el az elmét, mint az alvás? Azt is szokták mondani, hogy 1 óra relaxáció felér 8 óra alvással. A relaxáció a pihenést, ellazulást jelenti.


,,Szórakozás nélkül nincsen öröm, szórakoztató időtöltés nélkül közben nincsen bánat." Blaise Pascal

A szórakozás szó elég tág fogalom. Ez jelentheti számodra azt, hogy a legjobb barátoddal összeültök otthon beszélgetni, a családdal együtt ebédeltek vagy pároddal közösen főzitek meg a vacsorát. Lehet, hogy neked a bulizás jut eszedbe erről a szóról, azon belül lehet egy kocert vagy akár egy techno buli is, ki mit szeret. Ez a kifejezés magába foglalja a csendes tevékyenségeket is, pl.: egy könyv olvasása vagy akár napló írása. Ugyanúgy jelentheti számodra a szórakozás egy hosszú túra is, biciklizés, zenehallgatás, egy film megnézése vagy a jelenlegi kedvenc sorozatodból egy új rész. Ugyanúgy a masszázs is lehet szórakozás.